این گیاه به نخل دم اسبی مشهور است . بومی جنوب غرب آمریکا و مکزیک است و به زندگی بیابانی عادت دارد. انتهای ساقه ضخیم می شود و شکل عجیبی به خود می گیرد . این پایه بسیار بزرگ و ورم کرده گیاه، آب را در خود ذخیره می نماید نام انگلیسی آن به معنی پای فیل به همین علت است . یرگهای این گیاه باریک و کشیده و ضخیم و مقاوم ، آویزان و فنری است. این برگ ها سطح مقطع کمی دارند تا مانع از هدر رفتن آب گیاه شوند. سرازیر شدن برگ ها به طرف پایین بخصوص در سنین بالا حالت زیبایی به این گیاه میدهد این گیاه همیشه سبز را هم در منزل وهم در هوای باز میتوان نگهداری کرد این جنس دارای24 گونه از درختچه ها و درختهای همیشه سبز میباشدرنگ گلهای آن سفید مایل به کرم است و به ندرت و فقط بر روی گیاهان مسن بخصوص در تابستان ظاهر میشود. تعویض گلدان گیاه هر دو سال یک‌بار لازم است و این عمل بهتر است که در بهار انجام پذیرد.

آبیاری گل لیندا:
گل لیندا به خشکی مقاوم است اما برای رشد بهتر آن، در تابستان که هوا بسیار گرم است آبیاری را ۳-۲ مرتبه در هفته انجام دهید. در فصول سردتر همانند پاییز و بهار نیز هفته‌ای یک‌بار این گیاه را آب دهید. برگ‌ها زرد وافتادن آن  نشانه آبیاری بیش از اندازه و افتادن برگهای خشک نشانه کم آبی گیاه است در فصل گرم سال غبار پاشی را هفته‌ای یک‌بار باید انجامشود و مراقب باشید که برگها خیس نشود .

دمای مناسب برای پرورش لیندا
برای گیاه لیندا بهترین دما در تابستان حدود ۲۰ درجه سانتی‌گراد است و در زمستان نیز تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد را تحمل می‌کند. افتادن برگ‌های سبز رنگ گیاه نشانه سرد بودن بیش از اندازه محیط است. همچنین اگر برگ‌ها خشک شوند و بریزند نیز نشانه گرم بودن بیش از اندازه محیط است.

هرس لیندا: گاهی بر بروی ساقه گیاه مادری جوانه‌هایی رشد می‌کند اگر چه در تکثیر این گیاه می‌توان از آنان استفاده کرد اما نگهداری آنها بر روب تنه مادری موجب چند تنه شدن گیاه خواهد شد بنابراین برای حفظ ظاهر گیاه می‌بایست این جوانه‌ها را از ساقه جدا کرد.

تکثیر

تکثیر از ریشه دار کردن تنه جوش صورت می‌گیرد.
گاهی روی ساقه و مخصوصاً در قسمت انتهایی ناحیه متورم گل گیاهچه های کوچکی سبز می‌شود که اصطلاحاً به آنها تنه جوش میگویند.زمانی که انتهای این پاجوش ها متورم شد  آن را با کاتر تیز و ضد عفونی جدا کرده و انتهای قلمه را داخل هورمون ریشه زایی بزنید و در گلدانی جداگانه بکارید طوری که ۳۰% از گیاهچه داخل خاک باشد گلدانرا در مکانی سایه  آفتاب دور از تابش مستقیم آفتاب  قرار دهید و رطوبت نسبی خاک را تامین کنید توجه داشته باشد بستر قرقابی باعث پوسیدگی گیاه میشود می توانید با نایلون شفاف  گیاه را کاور کنید تا رطوبت نسبی تامین شود 


منبع :https://mihancactus.ir