چندمورد کلی :

  • در مجموع گیاهان تراریوم باید کوچک بوده واز رشد کم برخوردارباشد  و با ظرفی که درون آن قرار گرفته‌اند, تماس نداشته باشند.

  • گیاهانی که انتخاب می‌کنید همچنین باید تحمل زیادی در برابر رطوبت داشته و نور کم غیرمستقیم مشکلی برای آن‌ها ایجاد نکند عموما آن دسته از گیاهانی که به دلیل شرایط رطوبتی در حالت عادی توان رشد در محیط های ما را ندارند به خوبی در تراریوم رشد خواهند کرد.. کاکتوس ها و گیاهان گوشتی جز مناسبترین گیاهان برای مجموعه های تراریومی هستند. این گیاهان برای تراریوم های بسته توصیه نمی شود.
  • انتخاب خاکی که عملیات زه کشی را به خوبی انجام دهد در نگهداری این نوع از گیاهان مهم است ونیز ترکیب انتخابی گیاهان از اهمیت برخوردار است زیرا همانطور که گفته شد نوع خاک با نوع گیاه ارتباط مستقیم دارد هرگز از ترکیبی از گیاهان که نیازهای رشد مختلفی دارند استفاده نکنید. گیاهانی را انتخاب کنید که از لحاظ واریته، اندازه، بافت و رنگ احتیاجات شان مشابه یکدیگر باشد.

  • ظرف انتخابی نیز به نوع گیاه بستگی دارد چنانچه نظر شما تراریوم برای کاکتوس و ساکولنت باشد حتما به ظرفی با دهانه گشاد تر نیاز دارید ویا اگر نظرتان گیاهاتی چون بنفشه آفریقایی باشد دهانه کمی کوچکتر باید انتخاب شود (به منظور حفظ رطوبت)

  • ظرف انتخابی چنانچه از جنس شیشه ای استفاده می کنید به ذخامت ظرف واندازه دهانه دقت کنید ظرف نازک در اثر وزن خاک (بخصوص اگر از کاکتوس استفاده می کنید) امکان شکستن زیادی دارد همچنین هنگام حمل نیاز به دقت بیشتر دارد . ودرصورت استفاده از ظرف پلاستیکی شفاف« گالن های آب» چند سوراخ ته آن ایجاد کنید